Referentieadres

Een referentieadres is het adres van een natuurlijk persoon die is ingeschreven in het bevolkingsregister en waarop, met de toestemming van laatstgenoemde, iemand zonder verblijfplaats is ingeschreven.

Volgende personen zonder vast adres kunnen een referentieadres hebben:
• bewoners van een mobiele woning (schippers, kermisreizigers,...)
• mensen zonder voldoende bestaansmiddelen
• mensen die als tijdelijk afwezig worden beschouwd, namelijk: ◦mensen die om beroepsredenen gedurende maximaal 1 jaar een bepaalde opdracht uitvoeren in een andere gemeente van het land of in het buitenland
◦ militairen in Duitsland of naar het buitenland gedetacheerd
◦ Belgische diplomatieke ambtenaren, technisch personeel van diplomatieke missies en consulaire beroepswerknemers
◦ personeel van de coöperatie met ontwikkelingslanden voor de duur van hun opdracht

De vaststelling van een referentieadres veronderstelt niet alleen het akkoord van de persoon die op dat adres is ingeschreven, maar ook de garantie dat die persoon de post van de tijdelijk afwezige zal ophalen en doorsturen naar de geadresseerde.
 



Zuidlaan 36
9630 Zwalm
burgerzaken@zwalm.be    
T 055 49 91 91

Vanaf 04/05/2020 werken alle diensten enkel nog na afspraak. Een afspraak maak je hier of via de centrale infolijn (T 055 49 91 91). 

De dienst blijft wel op onderstaande uren telefonisch beschikbaar.

Bereikbaar op: 
maandag: 9 tot 12 u. - 14 tot 15.30 u.
dinsdag: 9 tot 12 u. - 14 tot 15.30 u.
woensdag: 9 tot 12 u. - 14 tot 15.30 u.
donderdag: 9 tot 12 u. - 14 tot 15.30 u. - 17.30 tot 19.30 u. 
vrijdag: 9 tot 12 u.
Opgelet: tijdens de maanden juli en augustus is de dienst burgerzaken niet bereikbaar op donderdagavond 
 

            maak een afspraak   Meldingen   digitaal loket   Sitemap   Contact   Privacyverklaring gemeente en OCMW Zwalm    

© Gemeente Zwalm | Alle rechten voorbehouden. | Powered by The eForum Factory